פוסידון
מידע ביוגרפי
תארים
נשק
  • קלשון
מידע ביולוגי
זן

אל

מין

זכר

מידע משפחתי
בני משפחה
נספחים
תבנית:Rb

פוסידון לפני קרב

אל הים, אביו של פרסי ג'קסון. מתואר כאל עדין חזק ונחמד. הוא אחד מהאלים האולימפיים, ומסוגל לשלוט בים וברעידות האדמה. לאחר מלחמת העולם השנייה פוסידון נשבע, יחד עם זאוס והאדס, שלא יוליד חצויים לעולם, אך הוא הפר את השבועה.

מעמד ושלטון[עריכה | עריכת קוד מקור]

פוסידון הוא אל הים והאוקיינוסים הראשי, ולפי זה הוא מלכם. פוסידון קיבל את השליטה בים בהגרלה שהיתה בינו לבין זאוס והאדס. הוא הרכיב לעצמו מועצה של אלי ים.

פוסידון ואלי הים[עריכה | עריכת קוד מקור]

אל הים הראשי הקודם היה אוקיינוס הטיטאן. במלחמה הראשונה בטיטאנים אוקיינוס היה נייטראלי אבל במלחמה השנייה הוא הצטרף לטיטאנים במטרה לכבוש מחדש את שטחו. אלי ים שונים תמיד קינאו אבל רובם היו תחת פיקודו.

המועצה של פוסידון[עריכה | עריכת קוד מקור]

פוסידון היה רגיש מאוד לאלי ים אחרים והחליט לא לגזול מהם את תפקידם. המועצה שלו הורכבה אך ורק מאלי ים.

בין חברי מועצת הים ישנם את:

משפחה וקרובי דם[עריכה | עריכת קוד מקור]

פוסידון נשוי באופן רשמי לאמפיטריטה, אלת הים, ויש לו בן בשם טריטון. כמו כן הוא אביו של טייסון, וגם אביו של פרסי ג'קסון ביחד עם סאלי ג'קסון. הוא אחיהם של האדס, זאוס, הסטיה, הרה ודמטר, והוא בנם של קרונוס וריאה הטיטאנים.

ילדים[עריכה | עריכת קוד מקור]

מבין ילדיו הרבים:

פוסידון ואתנה[עריכה | עריכת קוד מקור]

אחד המיתוסים הידועים ביותר אודות פוסידון מתאר את תחרותו עם אחייניתו אתנה, אלת החכמה ותכסיסי המלחמה, על תואר האל-פטרון של העיר אתונה. השניים הסכימו שכל אחד ייתן לאתונאים מתנה אחת והאתונאים יחליטו איזו מתנה הם מעדיפים. פוסידון הכה על האדמה עם קלשונו, ומעיין התפרץ מהבקע, אך המים היו מלוחים ולא שימושיים במיוחד. לעומתו, אתנה העניקה לאתונאים את עץ הזית הראשון שלהם. האתונאים העדיפו את מתנתה של אתנה, כיוון שהעץ נתן להם מזון, שמן ועץ לבניה, והפכו אותה לפטרוניתם.

על אף עימות זה, פוסידון ואתנה שיתפו פעולה מספר פעמים. אתנה בנתה את המרכבה הראשונה, אף על פי שפוסידון הוא אל הסוסים. אתנה גם בנתה את הספינה הראשונה, המפליגה על פני הימים והאוקיינוסים, שפוסידון הוא שליטם. השניים שיתפו פעולה גם במלחמת טרויה, ונלחמו לצדם של היוונים כנגד הטרויאנים.

מראה[עריכה | עריכת קוד מקור]

"הוא הזכיר לי נופש עשיר בחוף ים יוקרתי. הוא לבש סנדלי עור, מכנסי ברמודה בבע חאקי וחולצה עם הדפס של קוקוסים ותוכים. היה לו שיזוף עמוק והידיים שלו היו מצולקות כמו ידיים של דייג ותיק. השיער שלו היה שחור, כמו שלי. הייתה לו ההבעה המהורהרת הזאת שתמיד גרמה לאנשים לחשוב שאני טיפוס מרדן. אבל העיניים שלו, בצבע ירוק ים כמו שלי, היו מוקפות בקמטים שלימדו אותי שהוא מרבה לחייך." —פרסי, פרסי ג'קסון וגנב הברק

הסמל המוכר ביותר של פוסידון הוא הקלשון בעל השלוש שיניים שהוא מחזיק בידו. הוא מחזיק אותו בידו בדרך כלל ושולט בו בים. הוא בדרך כלל בעל זקן.